تفاوت کولر گازی و اسپلیت

آمار مطالب

کل مطالب : 260
کل نظرات : 0

آمار کاربران

افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

بازدید امروز : 277
باردید دیروز : 0
بازدید هفته : 312
بازدید ماه : 2623
بازدید سال : 14593
بازدید کلی : 207438






نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبلیغات
<-Text2->
نویسنده : امین پارسیان
تاریخ : چهار شنبه 4 خرداد 1401
نظرات

در پاسخ به این سوال که تفاوت کولر گازی و اسپلیت چیست باید گفت که در واقع سیستم های خنک کننده اسپلیت زیر مجموعه ای از کولر گازی است. به عبارتی کولر گازی ها انواع مختلفی دارند که کولر اسپلیت یکی از انواع آن است. سیستم کاری تمامی کولر های گازی نسبتا همسان بوده و همگی از روش مشابهی برای خنک کردن محیط استفاده می‌کنند. همه کولر گازی ها برای خنک کردن هوای یک فضای مشخص، هوای گرم را از داخل آن محیط می گیرند و پس از انجام فرایند خنک سازی، مجددا هوای خنک شده را به محیط باز می گردانند.

عمدتا آنچه که باعث تفاوت بین کولر گازی ها می شود، نوع کاربرد آن ها در محیط است. در برخی از محیط ها امکان استفاده از کولر گازی اسپلیت یا دوتکه وجود ندارد به همین دلیل باید از انواع دیگر کولر گازی مانند کولر گازی ایستاده، قابل حمل و یا پنجره ای استفاده کرد. اما به طور کلی امروزه کولر گازی های اسپلیت یکی از پرفروش ترین کولر گازی ها هستند که به سبب مزایایی که دارند به یکی از محبوب ترین کولر گازی ها تبدیل شده اند. به همین دلیل در ادامه به بیان مزایا و معایب کولر گازی اسپلیت نسبت به سایر کولر گازی ها می پردازیم.

مزایای کولر گازی اسپلیت

بازده انرژی بیشتر

سیستم های مرکزی انرژی زیادی را از طریق کانال ها از دست می دهند و نشتی کانال ها می تواند باعث شود تا 30 درصد انرژی اتلاف شود. وقتی از لوله ها و کانال های عایق بندی نشده و در شرایط نامناسب نصب استفاده می کنید، این امر باعث بروز مشکلات کارایی انرژی می شود. از آنجایی که سیستم های اسپلیت بدون داکت طراحی شده اند، صرفه جویی در انرژی را افزایش می دهند.

دیزاین و طراحی مناسب

از آنجایی که سیستم های کولر گازی اسپلیت از دو بخش یونیت داخلی و یونیت بیرونی تشکیل شده اند، انعطاف پذیری بیشتری در طراحی یونیت داخلی دارند و امروزه با ظاهر زیبایی که دارند، نسبت به سایر کولر گازی ها نمای مناسبی در فضای خانه دارند.

سروصدای بسیار کم

یونیت داخلی کولر گازی اسپلیت می تواند تا 19 دسی بل بی صدا کار کند که این به شکل قابل توجهی آرام تر از کولر گازی از نوع پنجره ای است.

سرعت خنک سازی بیشتر

کولر گازی ها اسپلیت در مدت زمان بسیار کمتری نسبت به سایر کولر ها فضا را خنک می کنند.

تعمیر و نگهداری ساده تر

کولر اسپلیت دارای فیلترهای قابل شستشو هستند که فقط به تمیز کردن منظم معمول نیاز دارند. فیلتر ها به راحتی تمیز می شوند و برای انجام این کار نیاز به تماس با یک متخصص ندارید. شما می توانید با خواندن مقاله “چگونه فیلتر کولر گازی را تمیز کنیم” به راحتی اقدام به شستن فیلترهای هوای کولر خود کنید. از طرفی یونیت بیرونی به شکلی طراحی شده است که هنگام تعمیر یا سرویس، دسترسی به آن آسان است.

ظرفیت گرمایشی

در کنار قابلیت خنک کنندگی، بسیاری از مدل های کولر گازی اسپلیت دارای قابلیت گرمایشی نیز هستند. بنابراین به شما این امکان را می دهند که با تغییر فصل به خوبی از آن استفاده نمایید.

تصفیه هوا

اکثر مدل های کولر گازی اسپلیت علاوه بر خنک کنندگی با تصفیه هوای خانه شما از گردش آلرژن ها و گردوغبار در ساختمان جلوگیری می کنند.

معایب کولر گازی اسپلیت

شاید بتوان گفت مهمترین و تنها عیب کولر گازی از نوع اسپلیت، هزینه اولیه خرید و نصب آن است. هزینه خرید و نصب کولر گازی اسپلیت نسبت به سایر کولر ها بیشتر است؛ اما وقتی که این هزینه اولیه را با بازدهی بیشتر انرژی اسپلیت در طول سال نسبت به سایر کولرهای گازی مقایسه می کنیم، در اکثر مواقع برتری کولر گازی اسپلیت نسبت به سایر کولرهای گازی مشهود است.

از طرف دیگر نصب کولر گازی اسپلیت نسبت به سایر کولرها از حساسیت بیشتری برخوردار است و اگر فرایند نصب به درستی انجام نشود، علاوه بر اینکه بازدهی انرژی مناسبی نخواهند داشت، به مرور زمان باعث مشکلات بیشتری مانند نشت گاز مبرد کولر می شود.

سخن پایانی

همان طور که یپش تر بیان کردیم برای پاسخ به این سوال که تفاوت کولر گازی و اسپلیت چیست. عملا تفاوتی در فرایند و نحوه خنک سازی ندارند و اسپلیت یکی از انواع مدل های کولر گازی است. از انواع دیگر کوار گازی می توان به کولر گازی پنجره ای، پرتابل یا قابل حمل، ایستاده،داکت اسپلیت اشاره کرد. کولر پنجره ای نسل قدیمی تری از کولر گازی است که شرکت های تولید کننده در حال حاضر رغبت بسیار کمی برای تولید آن دارند و کولر گازی پرتابل هم مطمئناً مورد نیاز مکان هایی است که به هیچ عنوان امکان نصب کولر گازی وجود ندارد؛ مکان هایی مانند فروشگاه هایی که از تهویه مناسبی برخوردار نبوده و در زیر همکف و … واقع شده اند. اما استاندارد ترین وسیله تهویه مطبوع دراین میان کولر گازی دیواری یا اسپلیت است که تمام تمرکز شرکت های تولید کننده برای تولید و افزایش امکانات در این کولر گازی به کار برده شده است پس اگر شما محدودیت خاصی ندارید توصیه ما به شما کولر گازی اسپلیت یا دیواری است.



تعداد بازدید از این مطلب: 314
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








به وب سایت من خوش امدید


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود